Tendințe și soluții pentru Snacksuri

Crocante, gustoase, aromate, pufoase sau gumate gustările sunt un confort alimentar, mereu la dispoziția noastră.  Începând cu 1950 apariția ambalajelor și a conservanților a dus la posibilitatea de comercializare a gustărilor. În prezent, pe fondul programelor prelungite de muncă și a limitelor transparente existente între relaxare și viața profesională s-a creat o nouă nevoie a consumatorilor, aceea de a consuma mâncăruri de conveniență, accesibile, sățioase și gustoase.

Consumatorii actuali se remarcă printr-o mai mare preocupare pentru sănătatea și bunăstarea propriului organism, clasica gustare consumată odinioară din plăcere transformându-se în masă. Preocupările populației asupra unui stil de viață sănătos se materializează prin crearea unor produse cu caracteristici aparte precum: conținut scăzut de sare, grad redus de colesterol, fără zahăr, copt și nu prăjit.

Analizând noile tendințe și stiluri de consum se preconizează că piața gustărilor va ajunge la 108.5 bilioane de dolari până în 2021 fiind dominată de trend-ul chipsurilor din cartofi.

Conform unui studiu realizat de către Hartman Group în anul 2017, 21% dintre consumatori susțin că obișnuiesc să consume mai multe gustări decât acum 5 ani . Astfel, orientarea către un regim alimentar sănătos a determinat conturarea unor noi preferințe alimentare prin transformarea fructelor deshidratate, a nucilor și a legumelor în gustări.

În ceea ce privește aromele, preferate sunt cele tradiționale care valorifică condimentele regionale. Însă atunci când vine vorba de gustări la nivel global, orientarea este căre picant prin arome precum chilli sau ghimbir. Provocarea producătorilor constă astfel în crearea unor porții mici, accesibile oriunde și oricând fără a face rabat de la un gust delicios.

În anul 2016, un studiu realizat de Metro.co asupra unui eșantion de 1000 de femei relevă faptul că 39% dintre acestea susțin că au mereu un pachet de biscuiți pe care îl consumă ca și gustare, iar 45% susțin că au mereu o rezervă de chipsuri ascunsă în sertarul de la birou.

Studiul IRI realizat în SUA în anul 2017, relevă faptul că 52% dintre consumatori sunt influențați de etichetă în decizia de achiziționare a unei gustări, iar 90.6% dintre aceștia își aleg gustarea bazându-se pe gusturile preferate. Se observă la nivelul consumatorilor o orientare a preferințelor către gusturi cu influență: latino-americană, asiatică și americană.

Adaptându-se în permanență nevoilor pieței, Solina Group este partenerul ideal atunci când vine vorba de gustări savuroase. Deținând un know-how unic în arome, Solina dezvoltă condimente adaptate pentru snacksuri, gestionând interacțiunea cu produsele de bază utilizate în procesul de producție. În plus, oferă diferite învelișuri crocante și atrăgătoare pentru toate tipurile de nuci sau semințe.

Puteti afla mai multe informații despre solutiile noastre pentru snacksuri aici sau contactandu-ne pe office@solina-gropu.ro.